Általános szerződési feltételek
Kérünk mindenkit,
amennyiben vásárlója kíván lenni webáruházunknak, figyelmesen olvassa el jelen
tájékoztató anyagunkat, és kizárólag abban az esetben vegye igénybe
szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és magára kötelező
érvényűnek tekinti.
A Vásárlói és
Vállalkozási jogok és kötelezettségek tekintetében a Vállalkozás üzleti
magatartásában és szabályzataiban igyekszik a polgári jog “szimmetriai elvét”
érvényben tartani.
A jelen szerződésben
nem szabályozott kérdésekben a 2013:V (új Ptk.) vonatkozó szabályai az
irányadók.
Jelen webáruházban, a
rendelések leadásával létrejövő fogyasztói szerződésben, illetve a későbbi
kapcsolattartás során használt nyelv a magyar.
Szerződő felek
kijelentik, hogy a vásárlási szerződés teljesítése során egymással
együttműködnek, a szükséges tájékoztatást egymásnak megadják, az esetleges
vitás kérdésekben elsősorban békés úton történő megoldást részesítik előnyben.
A Mikro Kft. webáruház értékesítési tevékenységének megvalósításához az árukínálat, a szállítás és a fizetés terén üzleti partnerekkel működik együtt, így a vásárlási szerződés teljesülését e partnerek szerződésteljesítése is befolyásolja. Az ezzel kapcsolatos általános tudnivalók és felelősségvállalások a jelen szerződési feltételek részét képezik és az alábbi helyeken olvashatók: [1] www.makita.hu [2] www.hikoki-powertools.hu [3] www.stihl.hu [4] https://gls-group.eu/HU/hu/home
2001:CVIII 6.§(2)
szerint Vásárló megrendelése általában akkor lép életbe, ha azt e-mail-ben vagy
telefonon is visszaigazolják munkatársaink.
Amennyiben a
vásárlóhoz ez 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló ajánlattételi
kötöttségei megszűnnek.
A megrendelés
visszaigazolásának nyelve: magyar.
Vállalkozás és a
vásárló között jelen webáruházon keresztül létrejött fogyasztói szerződés
(hatálya szerint: 45/2014(II.26)Korm.r. a fogyasztó és a vállalkozás közötti
szerződések részletes szabályairól”) nem tekinthető írásba foglalt
szerződésnek, így az nem kerül iktatásra, és későbbiekben papír alapon nem
előhívható, nem hozzáférhető.
45/2014(II.26)Korm.r.
15.§(1) szerint eljárva, ezúton is felhívjuk vásárlóink szíves figyelmét, hogy
a webáruházban leadott megrendeléssel a vásárlónak fizetési kötelezettsége
keletkezik!
Vásárló részére a
megrendelt szolgáltatást csak a jelen ÁSZF, mint vásárlási feltételek
elfogadását követően, a webáruházban rögzített és a 2001:CVIII alapján
visszaigazolt megrendelési eljárás keretében tudjuk biztosítani, így a
45/2014(II.26) Korm.r. 13.§ és 19.§ eseteire a fogyasztó, mint “szerződéskötést
megelőző teljesítésre” nem formálhat igényt.
A webáruházban való
vásárlás feltételezi a vásárló részéről az internet technikai lehetőségeinek,
sajátosságainak és korlátainak ismeretét, és a technológiával együtt járó
hibalehetőségek elfogadását. Javasoljuk, hogy használjon vírus- és
spyware-védelmi szoftvereket friss adatbázissal, és mindenkor telepítse az
operációs rendszer és a böngészője aktuális biztonsági frissítéseit.
Ajánlott HTML 5
szabványnak megfelelnek: Chrome 35, Mozilla Firefox 30, Internet Explorer 11 és
ezen böngészők frissebb változatai. Más böngészőkön a webshop nem feltétlenül
tud korrekt működést garantálni.
Vásárló a webshopot
kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Vállalkozás
nem vállal felelősséget a használat során felmerülő, illetve a szolgáltatás
igénybevételével – a vásárló által – okozott vagyoni és nem vagyoni eredetű
károkért. A Vállalkozás kizár minden felelősséget a honlap használói által
tanúsított magatartásért. Vállalkozás nem felelős semmilyen kárért, amely a
weboldalra való csatlakozás miatt következett be. Vásárlót terheli a
számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége.
Vállalkozás nem köt
fogyasztói szerződést 16 éven aluli, illetve korlátozott jogi cselekvőképesség
miatt gondnokság alatt álló személlyel.
A megrendelést a
Vállalkozás a webáruházon keresztül csak akkor fogadja el, ha a Vásárló a
megrendeléshez szükséges valamennyi adatot helyesen adja meg. A Vállalkozást a
Vásárló által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra
visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért
semminemű felelősség nem terheli.
ÁSZF
JOGI TÁJÉKOZTATÁS az ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEKRŐL a 45/2014(II.26.) “a
Fogyasztó és a Vállalkozás között kötött szerződésekről” szóló Kormányrendelet
szerint
A)
Webáruházunk
szolgáltatásait az alábbi vállalkozás látja el:
Mikro Kft.
———————————–
8000 Székesfehérvár,
Fűtőház u. 27.
Adószám: 32052996-2-07
Cg.: 07-09-033822
Cégjegyzékbe bejegyző cégbíróság: Székesfehérvári Törvényszék Cégbírósága
Bankszámlaszámunk: otp: 11736006-20228497
Ügyfélszolgálati email: info@onlinegep.hu
Telefonszámunk: +36 22 327 151
Üzletünk Nyitva: Hétköznap 7:30 – 16:30
B)
Vállalkozás fő
tevékenységi köre jelen webáruház kapcsán: Csomagküldő, internetes
kiskereskedelem (4791’08).
Vállalkozás a
45/2014(II.26) Korm.r. 20.§ tekintetében tájékoztatja a vásárlót, hogy jelen
webáruházban termékeket értékesít.
A megrendelt termék
teljesítése a vásárlás alkalmával “teljes egészében” megtörténik, a gépek mint
fődarabok tekintetében nincs több részletben történő részteljesítés, így az
elállási jog alkalmazása esetében részösszeg-kifizetés formájában kártérítés
nem alkalmazható, alkalmazható viszont az elállás időszakában a vevőnél
megsérült csomagra és termékre az értékcsökkenési felelősség viselése. Ezen
felelősségről ÁSZF-ünk H) pontja ad bővebb tájékoztatást.
Webáruházunk
igénybevevői: a 45/2014(II.26) Kormányrendeletben, illetve a 2013.V. tv (új
Ptk.) 8:1.§(1)3. szerint “fogyasztó”-nak minősülő magánszemélyek (mely
értelmezésben fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti
tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy).
Értelmezésben
továbbiakban a Fogyasztó még “Vásárló” vagy mint “Felhasználó”, Vállalkozás és
Fogyasztó együttesen “Felek” megnevezés alatt szerepelhet.
Korm.r.4.§ 10.
Fogyasztó és a Vállalkozás között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés,
amelyet a szerződés szerinti szolgáltatás vagy szolgáltatás nyújtására
szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai
jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a
szerződő felek kizárólag a Fogyasztó és a Vállalkozás közötti kommunikációt
lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.
Jelen webáruház a
Korm.r.4.§ 11. szerint “Fogyasztó és a Vállalkozás közötti kommunikációt
lehetővé tévő eszköz”-nek és “távértékesítési rendszernek” minősül.
Korm.r.4.§ 14.
Üzlethelyiségen kívül Fogyasztó és a Vállalkozás között kötött szerződés: olyan
fogyasztói szerződés,
a) amelyet a szerződő
felek egyidejű fizikai jelenléte mellett a vállalkozás üzlethelyiségétől eltérő
helyen kötöttek meg;
b) amelyre vonatkozóan a fogyasztó tett ajánlatot a vállalkozásnak az a)
pontban meghatározott körülmények között;
c) amelyet a vállalkozás üzlethelyiségében vagy a Fogyasztó és a Vállalkozás
közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz alkalmazásával közvetlenül azt
követően kötöttek meg, hogy a vállalkozás – a felek egyidejű fizikai jelenléte
mellett – személyesen és egyénileg kapcsolatba lépett a fogyasztóval a
vállalkozás üzlethelyiségétől eltérő helyen; vagy
d) amelyet a vállalkozás által szervezett olyan út során kötöttek meg, amelynek
célja a termékek vagy szolgáltatások fogyasztó számára történő értékesítése
vagy népszerűsítése;
A fogyasztói árak
bruttó árak (az ÁFÁ-t tartalmazzák). A rendelési folyamat során a Vásárló
fogyasztói szerződést köt a Vállalkozással. A kötelem keletkezéséről a
Vállalkozás emailben (Korm.r.4.§ 9.) tájékoztatja a Fogyasztót.
Korm.r.4.§ 9. tartós
adathordozó: olyan eszköz, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki
címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását és
a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.
Ilyen eszköz különösen a papír, az USB kulcs, a CD-ROM, a DVD, a memória
kártya, a számítógép merevlemeze és az elektronikus levél;
Vásárlóink – termék
kiszállításához és számlázáshoz szükséges – adatait rögzítenünk kell.
A rendeléskezelés
során történő adatkezelés szabályait a 2011. évi CXII. Infotv. alapján készült adatkezelési
nyilatkozatunk tartalmazza:
[3]
https://onlinegep.hu/adatvedelem/
C)
Weboldal Műszaki
Üzemeltetése:
2001:CVIII.Ektv.4.§ h) pontja tekintetében tájékoztatjuk vásárlóinkat, hogy a
webáruházat üzemelteti, a vásárlói adatok kezelését ténylegesen a DARK NETWORKS
Kft. végzi (székhely és postacím: 8000 Székesfehérvár, Sütő utca 4. 3/15.,
Telefonszámok: +36202306650, Email: g@darknetworks.hu). Az adatok kezelése,
nyilvántartása tehát Magyarországon belül történik.
D)
Az összes megrendelt
szolgáltatásra az alábbi szállítási információk vonatkoznak.
Kereskedő köteles
személyes átvételre biztosítani, vagy szállítószolgálat útján a Vásárló által a
Megrendelőlapon kiválasztott termékeket az azon megjelölt szállítási címre
eljuttatni. Amennyiben a megrendelés teljesítése bármilyen okból akadályba
ütközik, úgy a Kereskedő köteles haladéktalanul e-mail vagy telefon útján
felvenni a kapcsolatot a Vásárlóval a továbbiak egyeztetése érdekében.
Kedvezményes akciós
termékek esetében, az akció a készlet erejéig tart vagy az akció lejárta
végéig. Amennyiben készlethiány miatt az akciós áron megrendelt termék szállítását
nem tudjuk teljesíteni, úgy ennek tényéről, – a rendelés feldolgozását követően
– az Eladó elektronikus úton tájékoztatja a Megrendelőt.
Abban az esetben, ha a
rendelés vagy rendelések bármilyen okból kifolyólag módosításra változásra,
összevonásra kerülnek, a módosított rendelésre a változás időpontjában érvényes
kondíciók vonatkoznak.
Vásárló köteles az
általa feladott Megrendelőlapon megjelölt és a Kereskedő által a megadott címre
kiszállíttatott termékeket átvenni, a Kereskedő által küldött visszaigazoláson
feltüntetett vételárat – mely a termékek csomagolási és szállítási költségeit
is tartalmazza, és magában foglalja az ÁFA-t – a szállító részére, illetve
előzetesen a Kereskedő részére megfizetni.
A kiszállított áru a
vételár teljes kifizetéséig a Kereskedő tulajdonában marad.
ÁRU ÁTVÉTEL SZEMÉLYESEN
A megrendelt
termékeket a megrendelési folyamat során egyeztetett időpontban, üzletünkben is
átveheti: 8000 Székesfehérvár, Fűtőház u. 27.
Ez esetben
természetesen nincs “szállítási díj”.
Az összekészített
csomag vételárát előre utalással, az üzletben készpénzzel, vagy bankkártyával is
rendezheti.
Bankszámlaszámunk a
megrendelésről szóló számlán kerül feltüntetésre.
ÁRU ÁTVÉTEL
FUTÁRSZOLGÁLAT SEGÍTSÉGÉVEL
Cégünk a megrendelések
beérkezése és visszaigazolása szerint, raktárkészleten lévő termékek esetén
általában 1 munkanapon belül átadja a GLS futárszolgálatának, aki általában a
feladást követő munkanapon kikézbesíti azt a megrendelőnek. A csomag feladása
előtt a megrendelés feldolgozásáról E-mailben értesítjük. A szállítási díj
tartalmazza a csomagolás költségét is.
Alternatívaként kérhető a postai szállítás helyett Pick Pack pontra szállítás is.
SZÁLLÍTÁSI DÍJAK
- GLS
futárszolgálattal: 2090 Ft;
Utánvétes fizetés
esetén az utánvét kezelési költség a vásárlót terheli, melynek költségei:
- 20.000 Ft-ig:
390 Ft/csomag
- 50.000 Ft-ig:
590 Ft/csomag
- 100.000 Ft-ig: 790 Ft/csomag
- 300.000 Ft-ig: 990 Ft/csomag
- 500.000 Ft-ig: 1490 Ft/csomag
Egy csomag maximális
súlya 40 kg lehet, a maximális hossza pedig 2 m. A megengedett súlyt, vagy
méretet meghaladó csomagokat csak előre utalásos fizetés esetén tudjuk házhoz
szállítani, illetve + 10.000 Ft szállítási költség terheli a vásárlót.
Figyelem! A szállítást
olyan helyre kérje, ahol mindig tartózkodik valaki, aki tud a csomag
érkezéséről.
Amennyiben valamely
oknál fogva a kézbesítő az áru átadását nem tudja teljesíteni, minden eseten
értesítést hagy a csomagról. Kétszeri sikertelen kézbesítést követően a
szállítmány vissza kerül a raktárunkba.
A sikertelen
kézbesítések díja átvezetésre kerül a következő rendelés összegéhez.
FONTOS!
Kérjük, hogy csak
abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket készpénzes (utánvétes)
fizetésre, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a
szállítónak.
Felhívjuk szíves
figyelmét, hogy a csomag tartalmára vonatkozó reklamációt kizárólag abban az
esetben tudjuk elfogadni, ha a hiány vagy sérülés ténye a fuvarlevélen
rögzítésre kerül. Az ebből fakadó kellemetlenség elkerülése végett kérjük, hogy
a csomag tartalmát, a termékeket aszerint hogy valóban a megrendelt termékek-e
és hogy azok nem sérültek-e, még a szállító jelenlétében szíveskedjenek
ellenőrizni! Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem tudunk elfogadni!
E)
Jelen weboldalon az
1997:CLV.Fogyvtv.14.§(4) és (5) illetve a 4/2009.(I.30.) NFGM-SZMM együttes
rendelet szerint az árak feltüntetése HUF pénznemben történik, a webshop vastag
betűvel jelzi az árakat. A szolgáltatások mindig a megrendelés pillanatában
feltüntetett fogyasztói áron kerülnek értékesítésre.
A vételár a szolgáltatás
adatlapon feltüntetett ár, vagyis a bruttó (ÁFA-t is tartalmazó) vételár.
Vállalkozás fenntartja
a jogot szolgáltatási árainak eseti változtatásaira, amely nem visszaható
hatályú. Szintúgy, a szolgáltatások vételárai biztosan nem változnak az adott fogyasztó
számára, a megrendelés leadása és az árucikkek kézhezvétele közötti időszakban.
Fizetési lehetőségek:
Előre utalással a
megrendelésről szóló számlán jelölt bankszámlaszámra;
Az üzletben készpénzzel, bankkártyával;
GLS futárnak készpénzzel, bankkártyával.
F)
A vásárlást követő
telefonos kapcsolattartásra és a fizetési eszköz használati díjára vonatkozó
általános szabályok:
Korm.r. 6.§ Ha a
vállalkozás a szerződéskötést követő kapcsolattartáshoz telefonos ügyintézést
biztosít, a vállalkozás biztosítja, hogy a vele kapcsolatba lépő fogyasztót a
hívásért emelt díj nem terheli. Vállalkozás ügyfélszolgálati telefonszámai
normál (nem-emelt) hívásdíjú telefonszámunk: +36 22 327 151
Korm.r. 7.§(1) A
vállalkozás az adott fizetési mód igénybevételéért a fizetési móddal
összefüggésben felmerült általa viselt költséget meghaladó díjat nem számíthat
fel.
G)
Jelen tájékoztatásra a
Korm.r.11.§-a érvényes.
WEBÁRUHÁZ ÉS
REGISZTRÁCIÓ
Webáruházunkban a
vásárlást megelőző regisztráció szükséges a későbbi kényelmesebb rendelések
céljából.
A vevő a
rendelés/pénztár című aloldalon található adatlap kitöltésével adja meg
vásárlási adatait, Vállalkozás ezeknek megfelelően teljesíti a megrendelést és
készíti el a számlát.
Vállalkozást a
Fogyasztó által tévesen vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető
szolgáltatási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű
felelősség nem terheli. A Vállalkozás a regisztrált adatoknak később, a
Fogyasztó által történő megváltoztatásából eredő kárért, hibáért semminemű
felelősség nem terheli.
A Vállalkozást nem
terheli felelősség az abból adódó károkért, ha a Felhasználó a regisztrációját
vagy a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely, nem a
Vállalkozásnak felróható okból hozzáférhetővé válik. A regisztrált adatok
újraküldésére a Vállalkozás tud lehetőséget biztosítani.
A WEBÁRUHÁZ HASZNÁLATA
A webáruház használata
során a felület megjelenése, a fogyasztói szerződéskötés és regisztráció
nyelve: magyar.
A VÁSÁRLÁS MENETE
A megrendelés összeállítása
Az egyes árucikkek
kategóriákba sorolva találhatóak.
A megvásárolható
termékek mellett található a “Kosárba” gomb. Erre kattintva még nem vásárolja
meg a terméket, csak betette a kosárba. Minden termék, amit betett a kosárba,
addig marad ott, amíg ki nem törli belőle, vagy meg nem rendeli. Kosara
tartalmát bármikor ellenőrizheti, módosíthatja, törölheti.
A megrendelés
elküldése
A “KOSÁR” funkció
összesítő részéből továbblépve, a megrendelés véglegesítésénél lehet a
számlázási címet rögzíteni.
Továbblépve
összesítőben, a Webáruház felsorolja a rendelt árucikkeket és a fizetendő
összeget. A fizetendő összeg minden költséget tartalmaz.
Itt lehet megjegyzést
is adni a rendeléshez.
2001:CVIII 5.§ (c)
szerint tájékoztatjuk, hogy ebben a vásárlási lépésben, a megrendelés
véglegesítése előtt van lehetősége minden addig bevitt adat újraellenőrzésére,
adatbeviteli hibák feltárására, javítására.
Ha befejezte a
vásárlást, az adatokat, a kosár tartalmát, a választott fizetési módot
ellenőrizte, a következők szerint rögzítheti a megrendelést:
Jelölje be az
“Elfogadom a felhasználási feltételeket” négyzetet (itt a linkre kattintva
jelen ÁSZF újra betöltődik és olvashatja), és kattintson a jobb oldali kiemelt
hátterű “Rendelés leadása” gombra.
45/2014(II.26)Korm.r.
15.§(1) szerint ezúton is felhívjuk vásárlóink szíves figyelmét, hogy a
“FIZETÉS” gombra kattintva, a webáruházban leadott megrendeléssel a vásárlónak
fizetési kötelezettsége keletkezik!
Vásárló tehát ezúton
tudja fogyasztói szerződéskötési szándékát is véglegesíteni.
A “Fizetési módok”
lépésben a vásárló az átutalás és a készpénzes fizetés között választhat,
illetve az online bankkártyás fizetés bankmodul használatával működik. A rendelés
csak akkor kerül teljesítésre, miután annak díját a vásárló megtéríti.
A rendeléséről minden
esetben visszaigazolást kap e-mailben.
MEGRENDELÉSEK
VISSZAIGAZOLÁSA
Miután a Vásárló
elküldte a megrendelést, 48 órán belül automatikus e-mailben visszaigazolja a
Webáruház a Felhasználónak, hogy a Kereskedő megkapta a Felhasználó
megrendelését. Az automatikus e-mail a megrendelésének részleteit és a
fizetendő összeget is tartalmazza. A fizetendő összegen kívül mást nem kell
fizetni. Ez az első e-mail nem jelenti megrendelésének elfogadását és
kiszolgálását, hanem csupán arról tájékoztat, hogy a megrendelés beérkezett a
Kereskedőhöz.
A Mikro Kft.webáruház
rendszere minden érvényes rendelésnek azonosító-számot oszt ki, melyet a
megrendelő által megadott email címre elektronikus formában visszaigazoló
e-mailben küld el a megrendelés után. Csak a rendelésazonosítóval ellátott
megrendelés érvényes!
Amennyiben a
beérkezett üzenetek mappában nem találja a visszaigazolást ellenőrizze a SPAM –
levélszemét – mappákat is. Hibásan megadott telefonszám esetén nem tudjuk
felvenni a kapcsolatot. Pontatlanul vagy hiányosan megadott kapcsolatfelvételi
adatokból adódóan a megrendelés teljesítése ellehetetlenülhet.
2001:CVIII Ektv.
6.§(2) szerint a Kereskedő a tényleges vásárlást külön elfogadó e-mail útján
jelzi vissza. A vásárlói szerződés a vásárlói ajánlat (megrendelés) Kereskedő
általi elfogadásáról szóló külön e-mail megérkezésekor jön létre, és nem a
megrendelés automatikus visszaigazolásáról szóló (első) e-mail 48 órán belüli
megérkezésével. A Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem
nélkül (48 órán belül) nem kapja meg a Kereskedőtől az elküldött rendelésére
vonatkozó visszaigazoló e-mailt.
Ha az e-mail-ek azért
nem érkeznek meg, mert a Felhasználó e-mail fiókjának tárhelye betelt, vagy
rossz e-mail címet adott meg, és így a Kereskedő a visszaigazolást nem képes
végrehajtani, emiatt kizárja a felelősségét ez ügyben. Ha a visszaigazoló
e-mailben szereplő adatok tekintetében a Vásárló hibát vesz észre, azt 1 napon
belül jeleznie kell a Kereskedő felé az Ügyfélszolgálati elérhetőségek egyikén,
a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.
MEGRENDELÉSEK
FELDOLGOZÁSA
Vásárló a teljesítés
igényét a weboldalon a rendelés gombra kattintás pillanatában jelzi, tehát
“azonnali” teljesítést kér (ettől az időponttól indul az elállás joga).
A megrendelések
feldolgozását, és – ha a vásárló arra igényt tart, azzal kapcsolatos
ügyfélszolgálatot – munkanapokon látjuk el.
A megrendelés kiszolgálása
csak kifizetett termék esetében történik. A kifizetés elfogadásáról a vásárló
külön levélben értesül.
Eseti indoklással, de
fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben
vagy teljes egészben – ha a raktárban a termék nem áll rendelkezésre, vagy a
gyártó leállította a gyártását, importőr a beszállítását. Részben történő
teljesítés kizárólag a megrendelővel történő írásbeli (email) egyeztetést
követően kerülhet sor.
Amennyiben
megrendeléséből valamely termék csak átmenetileg nem elérhető, arról
tájékoztatjuk, és ha továbbra is fenntartja megrendelését az adott termékre,
azt utólag egyeztetjük. Vásárlónak csak az utólagosan megküldött termék árát
kell kifizetni, külön feladott, online megrendelésben.
VÉTELÁR
Termékeink vételára
mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg, amely ha nincs külön
jelölve, az általános forgalmi adót már tartalmazza.
Kedvezményes akciós
termékek esetében, az akció a készlet erejéig tart vagy az akció lejárta
végéig. Amennyiben készlethiány miatt az akciós áron megrendelt termék nem
szállítását nem tudjuk teljesíteni, úgy ennek tényéről, – a rendelés
feldolgozását követően – az Eladó elektronikus úton tájékoztatja a Megrendelőt.
Abban az esetben, ha a
rendelés vagy rendelések bármilyen okból kifolyólag módosításra változásra,
összevonásra kerülnek, a módosított rendelésre a változás időpontjában érvényes
kondíciók vonatkoznak.
A Weboldalról
megrendelhető termékek árai változtatásának jogát a Kereskedő fenntartja azzal,
hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A
módosítás a már megrendelt termékek vételárát kedvezőtlenül nem befolyásolja.
Amennyiben a Kereskedő
minden gondossága ellenére a Webáruházban hibás ár kerül felületére, különös
tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan
elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleges rendszerhiba miatt
(vagy technikai karbantartás közben) megjelenő “ingyenes”, “0” Ft-os vagy “1”
Ft-os árra, akkor a Kereskedő nem köteles a terméket hibás áron szállítani,
hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a
Felhasználó esetleg elállhat vásárlási szándékától.
TERMÉKLEÍRÁSOK
A termékeknél
megjelenített képek nagy része nem illusztráció, hanem azok a termékek valódi
képei. Ritka esetben olyan kép is megtalálható lehet az adott termékhez, ami
illusztráció. Ahol a termékképek illusztrációk, a kiszállított termék a képtől
(pl. színében, méretében) eltérhet.
A vásárolandó áruk
lényeges tulajdonságait, jellemzőit, az áruk használatára vonatkozó
utasításokat a konkrét árucikk információs oldaláról lehet megismerni. A
Kereskedő szerződésszerű teljesítésének minősül, ha a termék a weboldalon
nyújtott tájékoztatásnál kedvezőbb, előnyösebb tulajdonságokkal rendelkezik.
A Mikro Kft. megtesz
mindent azért, hogy az oldalain megjelenő adatok (termékek ára, elérhetősége,
leírása, stb.) a lehető legpontosabbak legyenek. Az információk a gyártóktól,
illetve beszállítóktól származnak. Az esetlegesen előforduló hibákért a
Vállalkozás felelősségére a 45/2014(II.26)Korm.r.-ben és a Ptk.-ban rögzített
rendelkezések irányadóak. Cégünk nem vállal felelősséget az esetleges technikai
ismertetőknek a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes
bejelentés nélküli változása miatt.
Ha a webáruházban
található bármely áru minőségével, alapvető tulajdonságával, használatával,
használhatóságával kapcsolatban a weboldalon közölteknél több információra van
szüksége, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz.
JÁRULÉKOS KÖLTSÉGEK
Tájékoztatjuk a kedves
vásárlót, hogy a szállítás költségén felül a csomagolásra (mint tevékenységre)
díjat nem számítunk fel.
GARANCIA, SZAVATOSSÁG,
JÓTÁLLÁS
Minden termékünkre
garanciát vállalunk! Ha a termék nem rendeltetésszerűen működik, cserét biztosíthatunk.
A termékek
szakszerűtlen kezeléséből eredő hibák javítására vagy cserére nem vagyunk
kötelezhetőek!
A termékek
szakszerűtlen használatából, felelőtlen kezeléséből eredő balesetekért önállóan
a termék használója polgári jogi és büntetőjogi vonatkozásban is felelős.
A tévesztett, illetve
hibás termékeket vevőszolgálatunkon jelezheti.
Egyes termékek esetén
a nyilvánvalóan nem túlzó mértékű (legfeljebb 1% – 2% közötti),
gyártástechnológiából adódó méretbeli-tűréshatárbeli eltérések nem jelentik a
termék hibás teljesítését.
Az átvételkor közölt,
és nyilvánvalóan lényegi, jogos panasz esetén cégünk a megrendelt terméket 30
napon belül visszavásárolja.
A kellékszavatosság,
termékszavatosság és a jótállás részletes elveit jelen tájékoztató 1.sz.
melléklete tartalmazza (görgessen a tájékoztató anyagunk Z. pontja utáni
szakaszhoz).
RENDELÉSEK LEZÁRÁSA:
2001:CVIII 6.§(1)
szerint tájékoztatjuk, hogy a rendelés feladása után de még kiszállítás előtt,
felvilágosítás, speciális kérés, megrendelés-módosítás vagy valamilyen
felmerült probléma bejelentése kapcsán kérjük, jelezze azt az info@onlinegep.hu
email címen vagy a (22) 327 151 telefonszámon.
2001:CVIII 6.§(2)
szerint tájékoztatjuk, hogy megrendelését 48 órán belül, a megadott e-mail
címre küldött elektronikus levélben visszaigazoljuk. Kérjük a visszaigazolást
minden esetben várja meg! Kollégáink ellenőrzik a megrendelését és
visszaigazolásban tájékoztatjuk a termékek állapotáról, a kiszállítás
időpontjáról és az esetlegesen felmerülő szállítási költségekről. Amennyiben a
visszaigazolás az adott határidőn belül nem érkezik meg Önhöz, nem köteles a
terméket megvásárolni vagy a szolgáltatást igénybe venni.
Kellemes vásárlást
kívánunk!
H)
RENDELÉSEK LEMONDÁSA
ÉS ELÁLLÁS
Tájékoztatjuk
vásárlóinkat, hogy a vásárlástól való elállás lehetősége nem a termék 14 napos
ingyenes használatát biztosítja Önnek, hanem a termék szemrevételezésének, ki
illetve felpróbálásának lehetőségét, ugyanúgy, ahogyan arra az üzletben
vásárolt termékek esetében is módja van.
Az “elállás” nem a
rendelés lemondása. Rendelés lemondására (telefonban és emailben) addig van
lehetőség, míg a Kereskedő a termék kiszállítását (teljesítést) meg nem kezdte.
Elállási jog: a
Fogyasztó és a Vállalkozás között kötött szerződésekről szóló 45/ 2014.
(II.26.) kormányrendelet.
Amennyiben a rendelt
termék nem nyeri el tetszését, vagy nem felel meg Önnek, a csomag átvételétől
számítva 14 naptári napon belül indoklás nélkül elállhat a vásárlástól, és
visszatérítjük a termék árát a fizetési móddal megegyező módon, vagy a
fogyasztó beleegyezése alapján a vállalkozás más visszatérítési módot
alkalmazhat.
Visszaküldési cím:
MIKRO KFT. 8000, Székesfehérvár, Fűtőház utca 27.
A fenti adatok
hiánytalanok és a valóságnak megfelelnek.
ELÁLLÁS:
Kattintson ide az elállási
nyilatkozatminta letöltéséhez
ELÁLLÁSI JOG A
GYAKORLATBAN:
A fogyasztó
határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő
lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.
FIGYELEM!
Korm.r. 29. § (1) A
fogyasztó nem gyakorolhatja a 20. § szerinti jogát
a) a szolgáltatás nyújtására
irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha
a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével
kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének
teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a
pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében
meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása
alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében,
amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
A kormányrendelet ezen
esetekben nem kötelezi a Kereskedőt sem a termékek visszaszállítására, sem a
díjak visszafizetésére.
Egyes termékekkel
kapcsolatban az elállási jog alkalmazásáról, a vásárló különös kérése esetén,
Kereskedő ügyfélszolgálati elérhetőségein természetesen szívesen válaszol és ad
tájékoztatást.
AZ ELÁLLÁS ÉS A
FELMONDÁS JOGHATÁSAI
1). Ha a Fogyasztó
eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási
nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 naptári napon belül visszatérítjük
a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a
fuvarozási (kiszállítási) költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket,
amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos
fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.)
2). A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal
egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód
igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód
alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli. A
visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket,
vagy a Fogyasztó nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi
időpontot vesszük figyelembe.
3). A Fogyasztó köteles a jelen szerződés alapján számunkra a terméket indokolatlan
késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14
naptári napon belül visszaküldeni vagy átadni az A) pontban megadott címre. A
határidő betartottnak minősül, ha a 14 naptári nap határidő letelte előtt
elküldi a terméket.
4). A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Fogyasztó viseli.
5). A Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett
értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének
megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett
be.
6). Elállási jog indoklás (külön magyarázat) nélkül gyakorolható.
7.) A fogyasztó elállási jogát gyakorolhatja a nyilatkozat-minta útján vagy az
erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával.
8.) Az elállási határidő a termék átvételekor kezdődik.
9.) A fogyasztó az elállás jogát a szerződés megkötésnek napja és a termék
átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.
10.) Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot
elküldeni 14 naptári napon belül.
11.) Elállás esetén nem csak a vételár, de a teljesítéssel összefüggésben
felmerült költségek (így a kiszállítás költségei) is visszajárnak a fogyasztó
számára.
I)
SZAVATOSSÁG ÉS
JÓTÁLLÁS
a)
évi V. tv. (Ptk.)
6:159.§ – 6:174.§ szerinti kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényre,
jótállásra anyagi követelést csak a megérkezett tételek átvétele után, a) közös
megegyezés útján, b) békéltető eljárással vagy c) polgári jogi eljárásban lehet
érvényesíteni.
évi CLXXXIV tv. 1.sz.
melléklete alapján illetékes polgári bíróság: a SZÉKESFEHÉRVÁRI TÖRVÉNYSZÉK
Székesfehérvári Járásbírósága.
Az illetékes
Iparkamara mellett működő Békéltető Testület:
FEJÉR MEGYEI BÉKÉLTETŐ
TESTÜLET
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;
Jótállási igény
benyújtásának feltétele: ha a vásárlóhoz kiérkezett tételek (termékek) nem
használhatóak , és e tekintetben egyértelműen megállapíthatóan a a Vállalkozást
(Mikro Kft.) terheli felelősség.
Kellék-/szolgáltatás-szavatossági
és jótállási igény egyszerre nem érvényesíthető.
b.)
Szavatossági vagy
jótállási igény benyújtása 19/2014(IV.29) NGM.r. szerint nem fogyasztóvédelmi
panasznak minősül. Rendelet szerint szavatossági igényéhez a létrejött
fogyasztói szerződést a fogyasztónak kell bizonyítania. A szavatossági igényről
jegyzőkönyvet kell felvenni. A szavatossági eljárást e rendelet 4.§-a
részletesen leírja.
Jótállási vagy szavatossági
igény bejelentésének módja:
Személyes bejelentés
A vásárló bejelentheti
személyesen jótállási vagy szavatossági igényét a Vállalkozásnál (8000
Székesfehérvár, Fűtőház u. 27.).
Ekkor a Vállalkozás
munkatársa a kifogásáról jegyzőkönyvet vesz fel, amelyben rögzíti:
- a vásárló nevét,
címét,
- a szolgáltatás megnevezését, vételárát,
- a vásárlás időpontját,
- a hiba bejelentésének időpontját, – a hiba leírását,
- a vásárló által érvényesíteni kívánt igényt,
- a kifogás rendezésének módját.
Ha a kifogás
rendezésének módja a vásárló igényétől eltér, ennek indokolását a
jegyzőkönyvben rögzíti.
A jegyzőkönyv
másolatát a vásárlónak átadja.
Írásban történő
bejelentés
A vásárló bejelentheti
jótállási vagy szavatossági igényét a Vállalkozásnak (Mikro Kft, 8000 Székesfehérvár,
Fűtőház u. 27.) küldött levélben, vagy elektronikus levélben az info@onlinegep.hu címen.
Ekkor a levélnek
tartalmaznia kell:
- a vásárló nevét,
címét,
- a vásárlás időpontját,
- a szolgáltatás megnevezését, vételárát,
- a hiba leírását,
- a hiba bejelentésének időpontját,
- a vásárló által érvényesíteni kívánt igényt.
J)
Kiemelt jogszabályok
hatályos szövege elérhető:
2001:CVIII Ektv.
http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=57566
2011:CXII Infotv. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=139257
2013:V Ptk. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=159096
45/2014(II.26) Korm.r. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=167547
19/2014(IV.29) NGM.r. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=168978
Kapcsolódó jogszabályok:
* 45/2014. (II.26.)
Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes
szabályairól. Link
https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1400045.KOR
* A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény
* 151/2003.(IX.22.) Korm.r. az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó
kötelező jótállásról
* A kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény
* A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról
szóló 2008. évi XLVII. törvény
* A gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól
szóló 2008. évi XLVIII. törvény
* A kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 210/2009.(IX.29.)
Kormányrendelet
* A termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja
feltüntetésének részletes szabályairól szóló 4/2009. (I.30.) NFGM-SZMM együttes
rendelet
Ezen jogszabályok
hatályos és teljes változatát Ön a www.njt.hu weboldalon, a Nemzeti Jogtárban
megtekintheti.
Z)
Záradék
Vállalkozás bármikor
jogosult jelen vásárlási tájékoztató kondícióit egyoldalúan módosítani, a
tisztesség, üzleti etikai és jogszerűség megtartása mellett. Az esetleges
módosítás a weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba.
Jelen tájékoztatóban
nem szabályozott esetekben a J) pontban jelzett jogszabályok kerülnek
alkalmazásra, illetve Vállalkozás email és telefonos ügyfélszolgálata tud
szóbeli, vagy írásbeli, további, részletes tájékoztatást adni.
FEJETET 1.sz.
melléklete
A
45/2014(II.26)Korm.r. kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a
jótállásról szóló általános tájékoztatója
Kellékszavatosság
- Milyen esetben élhet
Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a szolgáltatás hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben
kellékszavatossági igényt érvényesíthet a 2013. évi V. tv (Polgári
Törvénykönyv) 6:159.§ – 6:167.§ szabályai szerint.
- Milyen jogok illetik
meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által
választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye
teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy
a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az
ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére
Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a
szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés
költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a
vállalkozás adott okot.
- Milyen határidőben
érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a
hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom
a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési
határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
- Kivel szemben
érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
- Milyen egyéb
feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye
érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja,
hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Mikro Kft., mint “vállalkozás”
nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön
köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés
időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
(Ptk. 6:168.§ – 6:170.§)
- Milyen esetben élhet
Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban
meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
- Milyen jogok illetik
meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy
kicserélését kérheti.
- Milyen esetben
minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos
minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott
leírásban szereplő tulajdonságokkal.
- Milyen határidőben
érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától
számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát
elveszti.
- Kivel szemben és
milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy
forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági
igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
- A gyártó
(forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági
kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem
üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és
a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt
felismerhető vagy
- a termék hibája
jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak
(forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét,
hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt
egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági
igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve
kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
Jótállás (Ptk. 6:171.§
– 6:174.§)
A tartós fogyasztási
cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban “az egyes tartós
fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról” szóló 151/2003.(IX.22.)
Korm.r. tartalmaz előírásokat. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis a
Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a
rendelet mellékletében felsorolt, új (nem használt) termékekre vonatkozik,
10.000 Ft értékhatár felett.
Jelen weboldalunkon
vásárolható termékek alapvetően igen, és csak néhány esetben nem tartoznak ezen
Kormányrendelet tárgyi hatálya alá.
Kereskedő az egyes
tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló
151/2003.(IX.22.) Kormányrendelet hatálya alá nem tartozó egyes termékek
tekintetében a gyártóra hárítja a jótállást.
- Vásárlót milyen
jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
Egy év a jótállás
időtartama. A fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadását követően
kezdődik a jótállási határidő, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó (annak
megbízottja) végzi, az üzembe helyezés napjával veszi kezdetét.
A szavatossági
igényeit a Megrendelő a Mikro Kft adatai pontban feltüntetett elérhetőségeken
keresztül jelentheti be.
A Vállalkozás által
forgalmazott termékek mind hivatalos magyarországi gyártói garanciával
rendelkeznek.
A garanciális
feltételek a gyártók által megjelölt garanciális időn belül – kivéve a kötelező
jótállás alá tartozó termékek -, a Stihl, Hikoki, Makita, Maktec és Dolmar
termékek esetén csak a márkaszervizekben érvényesíthetők! Előfordulhat, hogy
valamely termék kötelező jótállás alá tartozik és a 151/2003. (IX. 22.) Korm.
rendeletben meghatározott kötelező 1 éves jótállási időn túl a Vállalkozás több
jótállási időt biztosít.
A márkaszerviz/ garanciális
szervizek elérhetősége a termék mellé kapott garanciajegyen vagy az alábbi
linkeken: https://www.makita.hu/szervizpartner-kereso ; http://hikoki-powertools.hu/hu/szolgaltatasok--markaszervizek;
https://www.stihl.hu/szakkereskedo_keresese_STIHL.aspx
Garancia időn túli
meghibásodás esetén Stihl, Hikoki, Makita, Maktec és Dolmar termékek esetében
Vállalkozás elszállítja a készüléket a Stihl/Hikoki/Makita Garanciális
Márkaszervizbe, ahol javítási árajánlatot készítenek.
A szállítási díj
40kg-ig br. 2090 Ft utanként.
Felmerülő problémák
esetén kérjük keresse a Vállalkozást a Mikro Kft adatai pontban feltüntetett
elérhetőségeken.
- Mikor mentesül a cég
a jótállási kötelezettsége alól?
Abban az esetben
mentesül a cég, ha bizonyítani tudja, hogy a hiba a teljesítés után
keletkezett.
Fontos, hogy ugyanazon
hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, ill. termékszavatossági és
jótállási igényt, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.
- A szavatossági igény
esetén történő eljárás
A vásárló és a
vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet
rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
A vásárló kötelessége
a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).
A cég a fogyasztó nála
bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles
felvenni.
A jegyzőkönyv
másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell
bocsátani.
Ha a cég a fogyasztó
szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor
nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás
indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon
belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.
A cég a jegyzőkönyvet
az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az
ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
A vállalkozásnak
törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt
napon belül elvégezze. Az eladó szavatossági és jótállási felelősségére a
Ptk-ban és a 19/2014.(IV.29.)NGM rendeletben foglaltak az irányadóak. Az egyes
termékekre vonatkozó szavatossági és jótállási feltételek tekintetében
speciális rendelkezések találhatóak az egyes termékcsoportokra vonatkozó
rendelkezések között, illetve az egyes termékek mellett.
Ha a megrendelt
árucikk hibás, esetleg a szállítás során megsérült, akkor azt cégünk
díjmentesen kicseréli. Amennyiben a cserére nincs mód, a vásárló választása
szerint árengedményt kaphat vagy elállhat a vásárlástól.
4. Panaszkezelés
Megrendelő az alábbi
elérhetőségeken tehet panaszt.
Ügyfélszolgálat:
8000 Székesfehérvár,
Fűtőház u.27
Telefon: 06 22 327151
Fax: 06 22 327151
E-mail cím: info@onlinegep.hu
Vállalkozás a szóbeli
panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz
azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a
Megrendelő a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Vállalkozás a panaszról
jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt
megőrzi – vesz fel.
Vállalkozás a
jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a
Megrendelőnek átadja, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett
írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.
Vállalkozás a
telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával
közölt szóbeli panasz esetén a Megrendelőnek legkésőbb az érdemi válasszal
egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.
Minden egyéb esetben a
Vállalkozás az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.
Vállalkozás a hozzá
írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés
jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.
A panasz elutasítása
esetén Vállalkozás az elutasítás indokáról tájékoztatja a Megrendelőt.
5. Egyéb
jogérvényesítési lehetőségek
Ha Vállalkozás és
Megrendelő között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Vállalkozással való
tárgyalások során nem rendeződik, a fogyasztónak minősülő Megrendelő, a
lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez
fordulhat és kezdeményezheti a Testület eljárását, illetve fordulhat a
Vállalkozás székhelye szerint illetékes Békéltető Testülethez is, továbbá a
következő jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Megrendelő számára:
Panasztétel a
fogyasztóvédelmi hatóságnál,
Békéltető testület
eljárásának kezdeményezése
Vállalkozás székhelye
szerint illetékes Testület a Székesfehérvári Békéltető Testület
A vállalkozást a
békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
Székesfehérvári
Békéltető Testület
Cím: 8000
Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6, Gazdaság Háza
Levelezési cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6, Gazdaság Háza
Telefon: 06-22-510-310
Fax: 06-22-510-312
Békéltető Testületre
vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény
szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és
középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az
áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
Bírósági eljárás
kezdeményezése.
Online vitarendezés
Online adásvételi
szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a fogyasztók
az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan
rendezni tudják a következő linken https://webgate.acceptance.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&reload=false elérhető online
platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján.
Ehhez nem kell mást
tenni, minthogy a fenti linken elérhető online platformon a fogyasztó
beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan beküldi a
Békéltető Testület részére a platformon keresztül. Így a fogyasztók, a
távolságok ellenére egyszerűen tudják érvényesíteni jogaikat.
Magyarországon a
Budapesti Békéltető Testület (BBT) jogosult eljárni az online adásvételi vagy
szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő
közötti jogvitákban.
Vállalkozás jogosult
jelen Általános Szerződési Feltételeket a Megrendelők a Webshop felületén
keresztül történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A
módosított rendelkezések a hatályba lépést követően az Onlinegép Webshop első
használata alkalmával válnak hatályossá Megrendelővel szemben, azokat a
módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.
Tájékoztató utoljára
frissítve, és hatályos: 2024.02.02-től.